Marketing blog

Blijf je concurrentie voor. Maak een maatwerk concurrentieanalyse.
Door vorige Blogs weet je waar je voor staat. Je weet ook wat (potentiële) klanten écht belangrijk vinden. Wat je nu doet is laten zien dat je anders bent dan de concurrentie. Door deze inzichten te combineren creëer je een meerwaarde. Een waarde waardoor (potentiële)...

Doeltreffende doelgroep analyse in 5 stappen.
Wat is een doelgroep analyse en hoe voer je die uit? In dit artikel geven we je de 5 stappen voor een perfecte doelgroepanalyse. Doelgroep analyse Heb ik een doelgroepanalyse nodig? Ik zou kunnen zeggen “Nee”, maar dan zou ik jou in je voet schieten....

Identiteit en imago
Wat is het verschil tussen je imago en identeit als bedrijf? En hoe zorg je dat je in- en extern goed overkomt? Lees snel verder. Identiteit en imago van je bedrijf. Het verduidelijken van je identiteit en imago - en het verschil daartussen zijn een logische...

Situatieanalyse marketing
Waarom is een situatieanalyse belangrijk voor je marketing en hoe pak je dat aan? 1. De situatie van je bedrijf in kaart brengen. Stop met marketing en communicatie te zien als een ‘los iets’. Goed geïntegreerde marketing en communicatie zorgt dat jij je...

Hulp bij online marketing – alle stappen voor online succes!
Hulp bij online marketing. Niet iedereen is NU mijn klant. Jij misschien ook niet. Toch ga ik jou als ZZP'er, KB of MKB bedrijf hulp bij online marketing bieden. Je leert het geheim voor succesvolle marketing, wat eigenlijk een beste saai, maar goed bewaard geheim is....

Funnels
In dit blog lees je wat voor soort funnels er zijn, zoals de sales funnel, marketing funnel en hoe jij het in de praktijk toepast om potentiële klanten aan te trekken. In een vorig blog heb ik het al uitgebreid gehad over de details van je marketing funnel. Lees snel...

Naamsbekendheid vergroten
“Naamsbekendheid vergroten” als hoofddoel? Zó voorkom je een ramp. Twee maanden geleden sprak ik een ondernemer. Hij vertelde me zijn doelstelling: “Gewoon, de naamsbekendheid van mijn bedrijf vergroten”. Klinkt logisch. Toch? Maar.. Hij verloor in het jaar daarvoor...

Een funnel? Dat is een handig basismodel voor je marketing en sales.
De funnel. Het eerste begrip wat je tegenkomt als je ook maar ‘iets met marketing’ gaat doen, maar wat is het nut van zo’n funnel? Hier lees je hoe de trechter jou helpt bij vragen zoals: wat gaat marketing me kosten? En belangrijker nog.. Wat gaat het me opleveren?...

Online marketing scan
Online marketing scan laten uitvoeren Een online marketing scan nodig voor jouw organisatie? In een half uur bespreken we in een hoog tempo:• De sterke en zwakke punten in je online marketing. (SWOT-analyse) Kansen en zwaktes voor jouw organisatie. (SWOT-analyse)...

Online marketing pakketten
Online marketing pakketten: voorkom duurkoop.. Wil jij voor een vast bedrag per maand het maximale uit je marketing halen? Dan zijn online marketing pakketten dé oplossing. Hieronder lees je waarom goedkope internet marketing pakketten duurkoop zijn én hoe je kiest...

Moet ik als bedrijf een online marketeer inhuren?
Moet ik als bedrijf een online marketeer inhuren? Jij als ondernemer weet dat online marketing essentieel is om klanten te bereiken. Zeker in 2022. Je concurrenten weten dat ook, daarom zijn zij al bezig met online marketing. Jij hebt echter niet de tijd en/of...

Full service SEO
Wat valt er allemaal onder full service SEO? Lees snel verder. Full service seo | Alles om bovenaan in Google te staan! Website traffic krijgen is meer dan SEO teksten schrijven en linkbuilding. Dat begrijp jij al lang. Daarom zoek je naar een full service SEO...