Full service marketing bureau nodig?
Full service marketing bureau in Tilburg nodig? Ons full service bureau ligt aan de rand van Tilburg (Goirle).Wat wij doen? De maandelijkse marketeer is een allround online marketing bureau. Wij richten ons volledig op het MKB. Onze diensten zijn gericht op 4 gebieden: marketing, communicatie, organisatie en grafische vormgeving. Deze zaken gaan hand in hand met elkaar.

Wat doet een full service online marketing bureau?
Een full service online marketing bureau richt zich op digital marketing activiteiten. In het Nederlands: zij doen alles met internet marketing.
Aan welke doelstellingen werkt een full service online marketing bureau?
Een full service online marketing bureau werkt aan deze 10 doelstellingen:
- Meer online zichtbaarheid.
2. Meer bezoekers op je website.
3. Website of webshop vindbaar maken in zoekmachines. - Meer aanmeldingen voor je dienst.
5. Meer bestellingen van jouw producten.
6. Meer volgers op je social media.
7. Meer interactie op je social media.
8. Een betere ervaring van je website of webshop.
9. Het verbeteren van het online imago van jouw bedrijf. - Conversies verhogen van de digitale marketing middelenmix.
Wat doet een full service internetmarketing bureau om dat te bereiken?
Een full service internetmarketing bureau werkt aan deze 10 punten. Hierdoor bereiken ze de marketingdoelstellingen:
- Digitale marketingstrategie ontwikkelen (online strategie);
- Maken en onderhouden van websites en webshops.
- Social media opzetten en onderhouden (bijv. LinkedIn, Instagram, Facebook of TikTok).
- Online marketing campagnes (SEO, SEA en social media).
- Content marketing (posts op social media).
- Online advertenties.
- Online marketing advies of internet marketing coaching.
- Hulp bij online marketing.
- Volledige of gedeeltelijk uit handen nemen van internetmarketing.
- Automatiseringen toepassen zoals chatbots en CRM systemen.
Full service internet marketing bureau of iets anders?
Wij zijn eigenlijk geen full service internet marketing bureau, maar een full service marketingbureau. Wat is het verschil tussen deze twee? Een full service internet marketing bureau houdt zich alleen bezig met online marketing. Een full service marketingbureau richt zich ook op drukwerk en offline media kanalen.
Bij ons kan je dus niet alleen jouw website laten maken, maar ook je logo of zelfs de advertenties in de krant. De synergie die ontstaat door on- en offline marketing kanalen te combineren leidt bij veel doelgroepen tot betere resultaten.
Full service internet marketing op afstand?
Ons online marketingbureau werkt volgens een unieke full service internet marketing aanpak. Hierin hebben we de principes van start-ups gecombineerd met de beste aanpak voor digital marketing. Zo zijn we tot een format gekomen dat keer op keer werkt.
Wij werken 100% op afstand, wat tegenwoordig al gebruikelijker is door Corona of komen langs binnen de regio Noord-Brabant. Deze werkvorm bespaart ook nog eens reiskosten van ons en van jou, wat het budget van jouw internet marketing ten goede komt. Zo kan er meer naar wat daadwerkelijk resultaat oplevert.
De drie vormen van onze full service internet marketing pakketten:
- Marketing adviesbureau.
Als marketing adviesbureau adviseren we je over alles als het gaat om: organisatie, communicatie, marketing en grafische vormgeving. Zo weten we hoe je de kosten van een online campagne kan drukken, resultaten kan vergroten en wat voor impact het heeft op jouw bedrijf in algemene zin, maar we zijn meer dan een marketing adviesbureau.
2. Hulp bij online marketing.
Als je hulp bij online marketing nodig hebt loggen we namelijk op afstand in op jouw computer (of rijden naar je toe). In tegenstelling tot veel online marketing bureaus helpen we je zo om zelf je online marketing te leren in de vorm van coaching. Niets is fijner dan precies zien en weten hoe iets werkt, toch?
Door op ons scherm mee te kijken als je er niet uitkomt weet je volgende keer precies hoe je het zelf doet. Ga je aan de slag met iets nieuws zoals google ads campagnes? Dan kijken we op jouw scherm mee. Jij geeft aan waar je vastloopt of wat je niet snapt en wij lopen je er moeiteloos doorheen. Bij elk belangrijk punt staan we even stil. Zo heb je tijd om de belangrijkste dingen op te schrijven of een screenshot te maken
3. Full service bureau.
Als full service bureau staan we ook écht voor full service marketing. Je kiest zelf of je liever met ons werkt in de vorm van een advies, een marketingcommunicatie opleiding, workshop SEO, begeleiding wilt of juist helemaal niets zelf wilt doen. In dat geval kunnen we je online marketing voor een vast bedrag per maand uit handen nemen. Onze online marketeer werkt dan voor jou aan al jouw internet marketing. Zo is De maandelijkse marketeer dus écht een full service bureau!Je kiest zelf welk van de marketing pakketten het beste bij je past. Wij adviseren je indien gewenst in de keuzes en mogelijkheden.
Waarom ons full service marketing bureau een vaste werkwijze heeft?
Werk je met De maandelijkse marketeer? Dan zal je ervaring anders zijn dan met een ander full service internetbureau. Wij werken namelijk met een vaste aanpak. Een die zich door invloeden van start-up land door de jaren heen gevormd. Hoe dat komt?
We kwamen – en komen – veel nieuwe klanten tegen die klagen over de huidige marketingresultaten. Uitspraken over ‘het huidige reclamebureau waar we mee werken’ van nieuwe klanten zijn ons niet onbekend.
Werkt jouw online marketing (bureau) niet? Zijn er al duizenden euro’s uitgegeven zonder goede resultaten? Dan kunnen wij het vrijwel altijd herleiden naar het: ontbreken, incorrect of onvolledig uitvoeren van een van de onderstaande stappen. Daarom slaan we hierin nooit een stap over. Zijn onderdelen correct ingevuld? Dan checken we deze alleen. De marketing roadmap altijd bij je houden? Download hem hier.
In de praktijk betekent dat: starten bij het Business model. Deze checken samen, met daarbij de tot nu toe uitgevoerde activiteiten en middelen. Hierdoor vormen we een scherp beeld van sterktes, zwaktes, kansen en risico’s. Het laat daarnaast direct zien of de juiste middelen wel ingezet worden. Stap 1 is bij ons altijd één sessie. Bevalt de werkwijze? Dan gaan we het verdere traject in.

1. Het Business model checken. Goede marketing heeft namelijk een fundering. Het is afgesteld op het businessmodel en de doelstelling. Marketingdoelstellingen helpen de bedrijfsdoelen te behalen. Moet er intern iets veranderd worden? Is het bedrijf voorbereid op verandering en wat zijn evt. de groeipijnen? Dat wordt duidelijk met een sessie over het business model.
2. De positionering van jouw bedrijf. Deze is nu belangrijker dan ooit. Want de wereld verandert snel. Zo ook de wensen en behoeften van je klant, de mogelijkheden en risico’s van externe factoren – en natuurlijk wat je concurrent doet! In deze fase kijken we naar: trends, doelgroepen, concurrentie en jouw bedrijf. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek en de sessie ontwikkelen we een waardepropositie. Dat is de allesomvattende ‘kernboodschap’ waarmee je aansluit op de doelgroep en je onderscheid van anderen.
3. Ontwikkelen van persona’s. Een persona is de visuele weergave van één doelgroep segment. Gebaseerd op onderzoek en brainstorms natuurlijk. Als je deze ‘persona’ laat zien aan je personeel breng je vergaderingen makkelijk op gang. Weet je niet zeker welke keuze je (als bedrijf) moet maken? Dan kijk je naar het persona en weet je het direct. Het illustreert beeldend de wensen en behoeften van jouw klant. Daardoor is het o.a. geschikt voor brainstorms over content voor social media en beleidskeuzes. Dat is de kracht van persona’s!
4. De customer journey maken. Een potentiële klant moet je ergens ‘zien’, maar waar? En met welke boodschap? Dat is waar de klantreis begint. Het is een visuele weergave die een potentiële klant doorloopt om van onbekende te veranderen in klant – en uiteindelijk ambassadeur – van jouw bedrijf. Of je ergens iets mist in jouw strategie of kan verbeteren? Dat wordt direct duidelijk m.b.v. de customer journey.
Full service internet marketing in de volgende fase.
5. Het is nu tijd om de basis van jouw online marketing te leggen. Denk hierbij aan het optimaliseren van jouw website of een nieuwe website ontwikkelen. Een contactformulier, Google analytics instellen zodat we resultaten kunnen meten – en wellicht een social media kanaal met content templates. Het laatste zijn voorbeelden die je zelf als invuloefeningen kan plaatsen op jouw kanalen.
6. En nu? We ontwikkelen de middelen die aansluiten op de persona’s en de klantreis die ze afleggen. Deze leveren we in korte sprints op. In deze fase doen we kleinschalige experimenten met verschillende middelen. Daardoor kunnen we vaststellen wat het minste kost en het meeste oplevert. Zo kunnen we de keuze maken voor het beste online of offline middel.
7. Tijd om op te schalen. De aanpak die het meeste rendement oplevert? Die schalen we verder op. Zo verdient marketing zich terug. Daardoor ontstaat er ruimte om meer marketingmiddelen toe te voegen. Hiermee kunnen kosten bespaart worden, conversies verhoogd en processen geautomatiseerd worden. Is een doelgroep segment volledig bediend? Dan doorlopen we stap 3 tot en met 7 voor een nieuw segment.
Zoals je ziet heeft elke fase een doel. Daarom wijken we niet af van deze aanpak. Is iets al succevol ingevuld? Dan ronden we de stap versneld af.
Wat kost een marketing bureau?
De kosten van een marketing bureau inhuren liggen tussen de €50,- en €150,- per uur. Houdt er rekening mee dat de campagnekosten hier meestal nog bovenop komen.
Wat kost jullie marketing bureau?
Onze kosten zijn uitgesplitst op basis van de vorm en duur die jij kiest. Het uurtarief staat vast. De kosten zijn een indicatie gebaseerd op ervaring.
Op basis van | Min. maandelijkse uren | Periode | Tarief |
Eenmalig of flexibele uren | Geen | Kort | €90,- p.u. |
Workshop van één dag | Geen | 2 dagdelen | €1.250,- p.d. |
Contract min. uren p.m. | 10 | Half jaar | €80,- p.u. |
Contract min. uren p.m. | 20 | Jaar | €70,- p.u. |
We starten altijd met een ‘opstartsessie’ van €800,- dit is één sessie van 3-4 uur, plus uitwerking met een adviesrapport / Plan Van Aanpak. Op basis van de: wensen, behoeften en uitkomsten van de sessie wordt een indicatie van het aantal uren en tijdspad van fase 1 (stap 1 t/m 4) afgegeven.
Bij voldoende eigen input kan een voorzichtige indicatie voor fase 2 (stap 5 t/m 7) afgegeven worden. Is de klik goed? Dan kies je in welke vorm je verder wilt. We werken daarbij met een minimum aantal uren per maand. Alle uren daarboven zijn flexibel.
Zijn we verdergegaan? Dan is na stap 4 duidelijk welke middelen voor stap 5 t/m 7 ontwikkeld, ingezet en getest worden. Deze zijn volledig afgestemd op de persona’s en de customer journey.
Er ontstaan gedurende fase 6 en 7 namelijk kansen om: kosten te besparen door zelf mee te helpen, personeel mee te laten helpen of mogelijkheden om specialisten in te huren. De maandelijkse marketeer helpt indien gewenst deze activiteiten te coördineren.
Van jouw online marketing een succes maken? Plan dan een afspraak via onze contactpagina. Dagelijks zijn er 2 tijdsloten van 30 minuten beschikbaar voor kennismakingen. Wie weet spreken we elkaar vandaag nog!
0 reacties