Online marketing
Online marketing is niet meer weg te denken nu iedereen online spullen koopt en zich oriënteert op het afnemen van specifieke diensten. Dit geldt zowel voor de B2B als B2B markt. Een goede online marketing strategie maakt het verschil tussen groeien als bedrijf of steeds meer marktaandeel verliezen.
Door kanalen als zoekmachinemarketing, social media en e-mail slim in te zetten, zorg je dat je bedrijf of merk opvalt en de juiste doelgroep bereikt. Zo vergroot je zichtbaarheid, conversies en klantrelaties.
Wij werken haast uitzonderlijk voor MKB bedrijven die hun online marketing tegen een vast bedrag per maand wil uitbesteden tegen. Ook werken we deels voor het KB en grootbedrijf, dit doen we in de vorm van SEO pakketten, social media pakketten of marketingpakketten waarin een of meerdere van de online marketing onderdelen op deze pagina in terugkomen.
Loopt de marketing al op rolletjes of is er al een marketeer werkzaam? Dan wordt ons MKB marketingbureau vaak ingeschakeld als specialist voor een specifiek marketing onderdeel? Zo is De Maandelijkse Marketeer gespecialiseerd in SEO voor MKB. Buiten onze pakketten bieden we ook veelgevraagde diensten aan zoals hosting, een logo of website laten maken.

De onderstaande lijst geeft een duidelijk overzicht van de onderdelen binnen online marketing. Van search marketing tot marketing automation, elke vorm van marketing heeft zijn eigen voor- en nadelen. De ene aanpak leent zich beter voor naamsbekendheid, terwijl de ander juist bedoeld is om meer conversie te realiseren als je al veel bekendheid en bezoekers hebt.
Daarom stel jij of het marketing bureau waar je mee werkt een marketing mix samen om je marketingdoelstellingen te behalen, waarmee je jouw bedrijfsdoelen behaalt. Dit overzicht helpt je gerichter te investeren voor duurzame groei.
Search marketing
Bestaat uit SEO en SEA. Bij De maandelijkse marketeer staat ons specialisme SEO centraal. Hiermee worden de meest duurzame marketingresultaten geboekt.
SEO (search engine optimization)
– technische optimalisatie
– contentoptimalisatie
– linkbuilding
SEA (search engine advertising)
– Campagnestructuur
– Keyword onderzoek
– Advertentie optimalisatie

• Social media marketing
– Contentplanning
– Community management
– Social advertising
• Email marketing
– Nieuwsbrief campagnes
– E-mail automatisering
– Lead nurturing
• Affiliate marketing
– Partnerprogramma opzetten (met oog voor commissie structuur)
• Influencer marketing
– Influencer selectie
– Campagne briefing
– Performance analyse
• Video marketing
– Productvideo
– Livestreaming
– Video advertising
• Display advertising
– Banner ontwerp
– Retargeting
– Programmatic buying
• Conversion rate optimization (CRO)
– A/b-testen
– Usability onderzoek
– Formulier optimalisatie
• Marketing automation
– Lead scoring
– Workflow creatie
– CRM integratie
– Web analytics
– Google analytics implementatie
– Rapportage opzet
– KPI tracking