Marketing advies
Marketing kleinbedrijf advies zorgt dat je de basisprincipes van marketing snapt. Zo behaal je betere resultaten.
SEO cursus
De veilige, goedkope optie voor marketing als KB is de SEO cursus. Zo weet je jouw vindbaar in Google te maken.
Marketing pakket
Meer geld te besteden? Of begin je de resultaten van stap 1 en 2 te zien? Kies dan, als je wilt, voor uitbesteden.
Kennismaken
Onze visie op marketing is uniek: geen gouden bergen, resultaatgerichte sprints en zekerheid bij elke stap.
Zelf marketing leren of het uitbesteden?
Wij helpen jou als kleinbedrijf ondernemer met (online) marketing.
De principes van marketing zijn voor kleinbedrijf en MKB hetzelfde als voor organisaties. Het grote verschil? De omvang van het marketingbudget!
En.. het ontbrekende marketingteam.
Dus wat nu? Leer je marketing succesvol zelf doen of besteed het (gedeeltelijk) uit.






Gem. klantwaardering: 9,6
Waarom wij niet zomaar online campagnes voor het kleinbedrijf doen.
Waarom behaal je (nog) geen resultaat?
Ruim 70% van onze klanten heeft eerst zelf online marketing geprobeerd o.b.v. gratis Blogs en cursussen óf online campagnes uitbesteed bij een ander internet marketingbureau.
Dat is waar het (bijna) altijd fout gaat..
Marketing begint namelijk helemaal niet bij een online campagne of advertentie. Het begint bij onderzoek, onderbouwing. Bij weten wie je klant is. Weten wat je klant ‘belangrijk’ en ‘verschrikkelijk’ vindt. En nee. Dat mag niet o.b.v. aannames.
Alleen zo kun je een potentiële klant met gemak overtuigen jouw product of dienst te kopen.
Dit i.c.m. een aantal andere factoren, zoals; doelgroep, trends en concurrenten vormt je: positionering Wat dat is? De onderbouwde reden dat een potentiële klant voor je kiest – en niet voor een concurrent.
O.b.v. deze en andere zaken ontstaat organisch een onderbouwd logo, website en ja.. Ook de online campagnes voor jouw fantastische kleinbedrijf onderneming.
Voor structuur in de internet marketing van kleinbedrijf volgen we (of jij) de volgende stappen:
01
Begin bij je bedrijf.
Samen verhelderen we doelstellingen en organisatie-uitdagingen. Zo komen we tot een gericht stappenplan.
02
Positionering.
De onderbouwde boodschap waarom klanten voor je bedrijf kiezen scherp maken. De basis van al je marcom.
03
Ontwikkel en test.
In resultaatgerichte sprints middelen en campagnes maken/testen. Stel met zekerheid vast wat marketing oplevert.
04
Opschalen.
Wat het meeste oplevert? Dat schalen we op. Meer aan marketing doen? Dan lanceren we meer sprints.
Marketing kleinbedrijf oplossingen
Marketing pakket
Marketing pakket: voor een vast bedrag per maand is je marketing van A t/m Z op orde. Te beginnen bij A. We zorgen voor zekerheid bij elke stap – en werken resultaatgerichte sprints.
Losse diensten en producten
Alleen een zoekwoorden-onderzoek, logo of nieuwe website? Dat kan. Zorg in dat geval wel dat je zelf vooronderzoek gedaan hebt. Gericht advies, een flyer of brochure in je huisstijl nodig? We zijn er voor je!
Veelgestelde vragen over marketing voor kleinbedrijf?
Wat is marketing voor klein bedrijf?
Marketing voor kleinbedrijf wordt gekenmerkt door; creatieve strategieën, beperkte middelen, beperkte kennis, budget-oplossingen en doe-het-zelf marketing.
Over het algemeen is er geen marketingstrategie, naast het plan dat misschien ooit eens geschreven is voor de KVK. Dat maakt ook niks uit. Je bent immers zelf tot hier gekomen.
Maar tijden veranderen.
Zelfs nu de zaken goed gaan, merk je dat online marketing belangrijk is.
De maandelijkse marketeer helpt je resultaatgericht en onderbouwd je marketing professioneel aan te pakken OF doet het (gedeeltelijk) voor je.
We letten bij marketing voor Kleinbedrijf op:
• Zekerheid creëeren.
• Kosten voorkomen en beperken.
• Risico’s verkleinen en beperken.
• Eerst het laaghangende fruit benutten.
Hoe kan ik marketing doen als kleinbedrijf?
Er zijn 1001 manieren om je marketing als kleinbedrijf te doen. Begin daarom met scherp te maken, evt. met ons, wat je wilt bereiken en wat je budget is.
1. Zorg dat je een goede bedrijfsanalyse doet of laat uitvoeren.
– Weet waar je sterktes en zwaktes liggen.
– Welke kansen je kan benutten (liefst laaghangende fruit eerst).
– Welke risico’s je loopt en hoe je daarmee omgaat.
2. Maak je doelstellingen concreet en meetbaar, lees: Dus niet ‘meer bekendheid’ of ‘op Facebook zitten’.
3. Ontwikkel een positionering gebaseerd op
– Waar jij als bedrijf voor staat en wat je uniek maakt.
– Wie je doelgroep is, hoe je ze bereikt, welke problemen ze hebben die jij kan oplossen en hoe je daar optimaal op inspeelt. Verdeel deze onder in segmenten en maak persona’s met een bijbehorende klantreis (de weg die een potentiële klant aflegt tot klant worden en daarna).
– Hoe je onderscheidend bent t.o.v. concurrenten.
– Op welke trends je aansluit.
4. Ontwikkel middelen o.b.v. je positionering:
– Logo en huisstijl
– Website/-shop
– Content (flyers, drukwerk, visitekaartjes en social media posts)
– Social media (groepen en campagnes)
5. Test de middelen, kanalen en campagnes.
– Zorg voor meetbaarheid.
– Evalueer wat werkt, wat niet en waarom.
– Pas aan waar nodig.
6. Schaal je meest winstgevende marketing aanpak zoals social media campagnes of SEO / SEA op.
Vind je marketing als kleinbedrijf moeilijk? Schakel een aantal adviessessies in en/of besteed het gedeeltelijk uit.
Wat kost marketing advies voor kleinbedrijf?
Marketing advies voor kleinbedrijf kost €500,- per maand. Na uiterlijk 9 maanden, afhankelijk van je leersnelheid en beschikbare tijd, beheers je de basisprincipes van marketing. Je bent aan het eind zelfstandig een volledig onderbouwde marketingstrategie aan het uitvoeren.
Wat kost marketing uitbesteden voor kleinbedrijf?
Als je als kleinbedrijf jouw marketing volledig aan ons uitbesteed €3.500,- tot €7.500,- per maand incl. advertentiebudget.
Je kan een groot deel van de kosten besparen door zelf bij te springen of een medewerker te laten coachen.
Wij werken meestal samen met één of meerdere personen in het kleinbedrijf zelf. De kosten liggen dan tussen de €1.500 en €3.500,- p.m.
Ik doe al wat aan marketing, waarom werkt het niet?
Er zijn 5 veelvoorkomende redenen waarom de marketing voor je (klein)bedrijf nog niet werkt.
1. Je hebt geluisterd naar iets wat voor een ander wél werkte. Iedere situatie is uniek. Dus wat voor de een werkt…
2. Je hebt als (M)KB’er niet dezelfde kennis en ervaring als een online marketeer, terwijl bij marketing ‘the devil is in the details’ zit. De formulering van een koptitel, je manier van schrijven, de opmaak, de functies die je aan of juist uitzet bij advertenties, enz. Succes in marketing draait om details.
3. Je baseert je aanpak (nog) op gratis; Blogs, webinars of curssussen die zijn bedoeld om van jou een betalende klant te maken. Niet om jou alles zelf te kunnen laten doen, maar net genoeg om je te laten ontdekken dat het te moeilijk is om alles zelf te doen.
4. Je geloofde (nog) in de goedheid van marketing platformen. Denk aan onze geliefde zoekmachine en Facebook. De betaalde advertenties zijn inderdaad ‘makkelijk’ gemaakt, maar je betaalt er onnodig veel extra voor.
5. Je hebt nog geen duidelijke positionering OF goed vooronderzoek gedaan. Als iemand tegen je zegt dat Facebook advertenties goed werken, dan ga je daar als leek natuurlijk vanuit. Dat is logisch, maar zit jouw doelgroep daar wel op? Is dit online kanaal wel het meest geschikt voor jouw product of dienst? Een dure campagne aan de verkeerde doelgroep levert ook niets op.
is starten met marketing als Kleinbedrijf moeilijk?
Starten met marketing als kleinbedrijf is als voor de eerste keer op een fiets rijden, moeilijk! Je leert het met vallen en opstaan.
Heb je een groot budget, maar weinig kennis en ervaring? Dan kan je alleen maar harder vallen..
Dat geldt voor midden en kleinbedrijf, maar net zo goed voor organisaties. Zij hebben alleen een grotere reserve om op terug te vallen.
Dus zorg voor zijwieltjes!
Zorg dat er iemand naast je loopt, al is het maar aan het begin.
Wij zorgen dat je het goed onder de knie krijgt en zorgen dat je niet valt.
Hoe moet je jouw marketing als kleinbedrijf doen?
Voor kleine bedrijven kan het voelen alsof je moet opboksen tegen ‘de grote jongens’. Dat is iets wat haast onmogelijk lijkt.
Wil je een eerlijk antwoord? Dat klopt ook.
Daarom is het van belang dat je creatieve marketing inzet.
Je kan namelijk best een ‘grote jongen’ verslaan op één gebied, maar op alle gebieden? Daar heb je simpelweg het budget niet voor.
Het is daarom vaak slimmer om op een heel andere manier je marketing te doen. Bijvoorbeeld door community building of growth hacking. We helpen jou dat zelf te doen of doen het voor je.
Met welke vorm van internet marketing begin je?
Een van de veiligste opties is beginnen met een SEO cursus. Wat staat voor: zoekmachine-optimalisatie. Dat is iets wat je volledig zelfstandig kan – en waarbij je toch terrein kan winnen op Google.
Door artikelen, Blogs en teksten goed te schrijven o.b.v. de in de SEO cursus geleerde kennis en vaardigheden kom je bovenaan in Google of Bing.
Misschien niet op dezelfde zoekwoorden als Bol.com of de grootste concurrent in je branche, maar wel op enkele zoektermen.
De resultaten van zo’n aanpak? Die zijn vaak meer dan genoeg voor een midden of kleinbedrijf. EN je hebt ze volledig zelf in de hand.

Leer zelf je kleinbedrijf marketing doen of besteed het (gedeeltelijk) uit.
Leer jij SEO via een online of incompany cursus? Of doorloop je liever de stappen van het marketingpakket op advies- of uitbestedingsbasis? Check de mogelijkheden tijdens een gratis kennismaking.