Marketing blog

Marketing audit
Waarom - en hoe - je een marketing audit uitvoert voor je MKB bedrijf. Veel MKB’ers zijn nog niet zolang bezig met marketing of nog niet datagedreven. Geldt dat voor jou ook? Lees dan snel hoe je m.b.v. een marketing audit meer grip krijgt op de kostenefficiëntie en...

Marketing campagne maken en testen
Hoe ontwikkel je een succesvolle marketing campagne? Een marketing campagne is een reeks met marketingactiviteiten die met elkaar samenhangen en bedoeld zijn om één doel te bereiken. Doelen van een marketingcampagne zijn bijvoorbeeld: naamsbekendheid vergroten, imago...

Marketing verbeteren
Je marketing verbeteren in vijf stappen. In het vorige Blog las je hoe je de basis van je digitale middelen op orde brengt. Heb je dat eenmaal gedaan? Dan is het tijd om je marketing te verbeteren. Je (online) marketing verbeteren doe je doorlopend. Zo behaal je...

Welke digitale marketingmiddelen heb je als MKB’er nodig?
Welke digitale marketingmiddelen heb je nodig? Na je onderzoek heb je een glasheldere positionering en marketing strategie ontwikkeld. Het is nu tijd je kernboodschap - en positionering - via je digitale marketingmiddelen over te brengen aan je (potentiële) klanten. ...

Marketing strategie
Wat is een succesvolle marketing strategie voor jouw bedrijf? Een succesvolle marketing strategie zorgt dat je nieuwe klanten aantrekt en huidige klanten behoud. Wat de beste strategie is? Dat is voor elk bedrijf anders. Maar hoe ontwikkel jij een succesvolle online...

Logo en huisstijl
Logo en huisstijl zelf maken.. Goedkoop of professioneel laten ontwerpen? Je kent ongetwijfeld de uitdrukking: een beeld of foto zegt meer dan duiezend woorden. Dat is waarom je huisstijl en logo zo belangrijk zijn. Het is vaak de eerste indruk van je bedrijf. Ziet je...

Waarom je een propositie nodig hebt + hoe je hem formuleert.
Het formuleren van je propositie. D.m.v. onderzoek heb je veel informatie achterhaald. Specifiek; wie je doelgroep is, wat hen kenmerkt (waar ze waarde aan hechten), welke waarde jij kan bieden als bedrijf, hoe dat aansluit op trends én wat je meerwaarde is t.o.v. de...

Positionering
Positionering: Dat wat je doet zodat klanten je wél kiezen. Als ik “Wasmachine” zeg, dan zeg jij…… Juist! Want er is geen betere. Dat is precies waar een goede positionering voor dient. Je plekje claimen in de markt. In dit geval als de duurdere, maar (véél) betere...

Trend analyse
Trend analyse Hoe jong we ons ook voelen. We worden ouder. De wereld om ons heen verandert snel. Elk jaar zelfs sneller dan het jaar daarvoor. Maar wij niet. We houden vaak vast aan wat we kennen, zowel in privé als zakelijke sfeer, maar werkt dat zakelijk in ons...

Blijf je concurrentie voor. Maak een maatwerk concurrentieanalyse.
Door vorige Blogs weet je waar je voor staat. Je weet ook wat (potentiële) klanten écht belangrijk vinden. Wat je nu doet is laten zien dat je anders bent dan de concurrentie. Door deze inzichten te combineren creëer je een meerwaarde. Een waarde waardoor (potentiële)...

Doeltreffende doelgroep analyse in 5 stappen.
Doelgroep analyse Heb ik een doelgroepanalyse nodig? Ik zou kunnen zeggen “Nee”, maar dan zou ik jou in je voet schieten. Succesvolle marketing? Dat begint namelijk bij goed inspelen op je doelgroep. Wil je dat doen? Dan moet je weten wat voor hen belangrijk is. Dat...

Identiteit en imago
Identiteit en imago van je bedrijf. Het verduidelijken van je identiteit en imago - en het verschil daartussen zijn een logische vervolgstap na de situatieanalyse. Maar waarom zijn je identiteit en imago belangrijk? En.. Hoe haal jij er je voordeel uit? Lees snel...