Online marketing pakketten: voorkom duurkoop..
Wil jij voor een vast bedrag per maand het maximale uit je marketing halen? Dan zijn online marketing pakketten dé oplossing. Hieronder lees je waarom goedkope internet marketing pakketten duurkoop zijn én hoe je kiest voor zekerheid. Lees snel verder.
Waarom een online marketing pakket?
Wil je resultaat wilt zien van je online marketing? Zekerheid dat de euro’s die jij erin stopt ook meer opleveren? En heb je ook nog eens weinig: tijd, zin of kennis van internetmarketing?
Dan is een online marketing pakket dé ideale oplossing.
Hoe kies je een goed online marketing pakket?
Zoek je naar online marketing pakketten? Dan haal je zo de ‘euroknaller pakketten’ ertussenuit. Net als een hamburger van de Mac lijken ze heerlijk, maar kort daarna kun je ze alweer door de WC spoelen. Ze zijn vaak al te herkennen aan hoe een website eruitziet.
Maar waarom leveren deze pakketten weinig tot geen resultaat?
In een ‘euroknaller online marketing pakket’ is er weinig tot geen ruimte voor:
• (Voor)onderzoek: Aannames verwijderen = resultaten vergroten en meer zekerheid
• Tests: Kleine tests met advertenties en campagnes = Grote risico’s voorkomen
• Evaluaties: Weten wat werkt en niet = efficiënter werken (hoger rendement)
• Optimalisaties: Hetzelfde steeds beter doen = resultaat van hetzelfde kanaal vergroten
• Alternatieven: Een andere weg inslaan = iets anders doen wat meer oplevert
Goedkoop is daarom duurkoop. Een simpel voorbeeld.
SEA pakketten (pay-per-click) worden gepromoot voor een paar honderd euro per maand. Jouw verwachting is dat er klanten na korte tijd binnenstromen. Toch? Fout.
“Huh hoezo?”
Het probleem vóór de campagne:
Marketing begint niet bij een SEA campagne. Het begint bij je klanten goed pinpointen. Zo zorg je dat ‘precies de juiste mensen’ je boodschap zien.
O.b.v. de klantenanalyse is duidelijk of SEA überhaupt het juiste kanaal is. Misschien is SEO, LinkedIn, Facebook, een ander social media kanaal of drukwerk een betere keuze.
Je hebt dus eerst een duidelijke marketingstrategie nodig.
Want het is zonde je zuurverdiende geld op voorhand in een verkeerd kanaal te investeren.
Vervolgens moet je de pijnpunten van je klant kennen. Alleen zo kan je vanuit ‘waarde’ je producten of diensten positioneren als beste oplossing. Dat geeft zekerheid dat klanten die je boodschap zien daadwerkelijk klikken.
Bovenstaande gebeurt al vóór de campagne.
Het probleem met de SEA campagne:
Als je het meeste uit Search Engine Advertising (SEA) wilt halen, moet je daar een budget voor reserveren.
Waarom?
Je hebt gemiddeld zo’n 25-50 conversies nodig om een ‘conversie campagne’ te maken.
Deze campagne vorm baseert kosten o.b.v. een actie op je website, zoals een formulier invullen of product kopen. Het is een advertentievorm die onderaan de streep vééll goedkoper is en meer zekerheid levert.
In een positief scenario is de conversie aan de start 1 op 100. D.w.z. dat voor één term die €1,- kost om op te adverteren je 100*25 = €2.500,- tot 100*50 = €5.000,- geïnvesteerd moet hebben voor één optimaal renderende campagne.
P.s. deze 25-50 conversies moeten ook nog eens binnen 30-60 dagen gerealiseerd zijn.
Liggen de maandelijkse kosten van je marketing abonnement onder bovenstaand bedrag? Dan kan je met zekerheid stellen dat dit principe niet toegepast wordt. Waardoor inherent je advertentiekosten altijd te hoog zijn.
Daarnaast kan je van één goed scorende advertentie term zelden leven. Bovenstaande moet je dus nog vermenigvuldigen met X.
Daarom kan je beter in het begin meer investeren. Zo heb jij betere resultaten van het budget in de maanden die volgen.
Heb je wel direct resultaat? Dan wordt gebruik gemaakt van de automatische advertentie instellingen van Google Ads. Dat is natuurlijk prima, al zal het niet dezelfde resultaten opleveren, maar het geeft wel sneller resultaat. Dat is een keus.
Is dat geval kan je echter beter jouw advertenties zelf instellen 😉
Het probleem na de campagne:
Yes, er wordt geklikt! Super. En nu? Nu komen mensen op je website of webshop. Heeft het marketing bureau er ook voor gezorgd dat je daar optimale conversies behaald?
Nee, want dat zat niet in het budget of bij het “SEA abonnement”. Dat is namelijk conversie optimalisatie of copywriting voor je website.
Van de websitebezoekers die daadwerkelijk op je website komen, worden er dus minder klant. En dat was nou juist het einddoel, toch?
Tot slot: SEA duurder geworden, net als adverteren op social media. Logisch. Steeds meer van je concullega’s investeren in online adverteren. Dat leidt tot hogere advertentiekosten.
Een creatieve manier om dat op te lossen is bijvoorbeeld door kliks lager in de funnel te realiseren. Waarbij middels een slimme site navigation (route op je website) potentiële klanten alsnog een aankoop doen, tegen lagere advertentiekosten.
Deze zogenaamde funnel en site navigation moet je natuurlijk wel vooraf gemaakt hebben. Daar betaal je echter één keer voor, i.p.v. elke keer dat je adverteert.
Over onze marketing pakketten
De situatie van jouw bedrijf is uniek. De naam voor onze pakketten: online marketing pakketten, dekt dus eigenlijk niet de lading. Het is een maatwerk project dat jij met ons in overleg afstemt.
Afhankelijk van de fase waar je in zit rollen we van maand tot maand je marketing uit, verbeteren deze en schalen we op wat werkt. Zo haal je steeds betere resultaten tegen lagere kosten.
Welk marketing pakket kies is?
Je hebt bij ons weinig keus, sorry. Je begint altijd met een marketingpakket waarin we de fundering leggen voor je succes. We kijken daarbij naar jou, je klanten, je bedrijf, je concurrenten en trends in de markt. Het is eigenlijk een online marketing scan, waarbij we aannames verwijderen en jij eerst het laaghangend fruit plukt.
Na ongeveer 7 maanden is deze fase afgerond. Je marketing staat dan als een huis. Je weet wat wel of niet werkt, je hebt zekerheid.
Daarna kan je kiezen voor een social media pakket, een SEO pakket of algemeen marketing pakket waarin we aan de breedte van je marketing werken.
Wil jij online marketing succes? Plan direct een vrijblijvende afspraak.
0 reacties