Hulp bij online marketing.
Niet iedereen is NU mijn klant. Jij misschien ook niet. Toch ga ik jou als ZZP’er, KB of MKB bedrijf hulp bij online marketing bieden. Je leert het geheim voor succesvolle marketing, wat eigenlijk een beste saai, maar goed bewaard geheim is.
Huh!? Waarom? Doe je dat voor niets? Nee natuurlijk niet. Ik maak gebruik van het principe van wederkerigheid. Een principe dat jij ook gaat inzetten in je marketing. Het betekent dat jij anderen gaat helpen m.b.v. jouw marketing. Daardoor veranderen zij uit zichzelf, uiteindelijk, in jouw klant.
Disclaimer: verandert iedereen in een nieuwe klant? Nee! Meestal 1 op de 100 tot 200 bezoekers. Misschien wordt jij helemaal niet onze klant. Als je zeker weet dat TikTok werkt, zijn wij namelijk niet het online marketingbureau voor jou.
Want wij houden ons bezig met het opzetten van (online) marketing voor KB en MKB – en daarna met SEO. Dat doen we m.b.v. strategie, advies en uitvoering. Is het duidelijk welk kanaal werkt? Dan verwijzen we je door naar een specialist. Die maakt van een 8 een 10, tenzij het gaat om SEO, want daar ligt juist wél onze focus 😉
Je leert het principe van wederkerigheid – en vele andere principes en structuren – toe te passen a.d.h.v. deze reeks. Wil je 1-op-1 hulp bij online marketing? Of je internet marketing (gedeeltelijk) uitbesteden? Plan dan een gratis kennissessie. Je krijgt gegarandeerd nieuwe inzichten.
Wat leer je m.b.t. (online) marketing opzetten?
• Je leert concreet: WAT je moet doen, WAAROM en HOE je dat doet.
• Je leert wat anderen fout doen – en waar jij dus op moet letten.
• Je krijgt achtergrondinformatie – bekende en onbekende tips.
• Je krijgt concrete voorbeelden.
• Je krijgt een stapsgewijze aanpak gepresenteerd.
Let op: het klinkt cliché, maar succesvolle marketing werkt voor elk bedrijf anders. Als je concurrent een strategie volgt, wil dat niet zeggen dat dezelfde strategie jou ook succes levert. Verder draait marketing en communicatie om nuances. Een strategie is belangrijk, maar (de details van) een correcte uitvoering nog meer.
Hoe je m.b.v. deze Blog-reeks je (online) marketing succesvol opzet?
Volg om je (online) marketing succesvol op te zetten deze reeks marketing Blogs in chronologische volgorde. De stappen zijn 1-op-1 gelijk aan het marketing pakket van ons marketingbureau in Goirle (Tilburg) – De Maandelijkse marketeer.
Het is cruciaal dat jij ALLE stappen volgt. Waarom? MKB bedrijven die naar ons komen en zeggen: ‘onze marketing werkt niet’ of ‘we hebben alles al geprobeerd’ hebben deze aanpak nooit gevolgd. Vaak hebben zij gewerkt met een marketingbureau dat ‘gewoon een campagne’ of ‘zomaar een website’ heeft gemaakt.
Of.. Ze hebben zelf al Facebook advertenties, Google advertenties en meer geprobeerd, maar vaak zonder resultaat. In deze reeks blogs leer je waarom dat logisch is – en hoe je dat voorkomt.
De onderstaande werkwijze is gevalideerd en gewaardeerd met een 9,6 door onze klanten.
Verwachtingen, budget en planning.
Marketing kost geld en tijd. Houd daar rekening mee. Het kost nog meer geld en tijd als je er net mee start. Je stopt er in de beginfase meer in dan je eruit haalt. Waarom? Je moet experimenteren, leren en aanpassen. Marketingcampagnes zijn namelijk zelden winstgevend aan de start. Pas na a/b testen en optimalisaties gaan ze steeds meer opleveren.
Een veilige vuistregel die we hebben bij ons marketingpakket voor KB en MKB is: reken op €3.500,- tot €5.000,- per maand in jaar 1 om succes te zien. Je marketing staat daarna als een huis. Je kan deze kosten verlagen door zelf tijd te reserveren voor de marketing van je (M)KB bedrijf.
Marketing kost altijd tijd. Ook bij volledige uitbesteding is jouw input en/of die van je managers cruciaal. Reken daarbij op zo’n 4-8 uur per maand.
Doen jij of je managers meer zelf? Reken dan op een werkdag per week bij gedeeltelijke uitbesteding.
Doe jij of een manager alles zelf? Reserveer dan 2.5 dag per week.
Het heeft nog geen zin om een budget te gaan berekenen en voorspellingen te maken als je 0 ervaring hebt. Daarom adviseren we altijd met een vast budget per maand te werken. Na afloop van deze reeks en/of het marketing pakket, weet je hoeveel campagnes je kosten en hoeveel ze opleveren. Op dat moment kan je pas een accurate berekening maken.
Interne Analyse en positionering
1. Situatie, bedrijfsuitdagingen- en doelen in kaart brengen. (BMC)
2. Weten wie we zijn – en willen zijn – als bedrijf. (Identiteit)
3. Écht weten wie onze potentiële klanten zijn en wat hen beweegt.
4. Weten wie onze concurrenten zijn – en waarin wij onderscheidend zijn.
5. Zorgen dat je aansluit op (opkomende) trends.
6. Een ijzersterke positionering.
7. Een waardepropositie formuleren voor je bedrijf, merk en product.
Persona’s en klanten
8. Een onderbouwde huisstijl en logo (laten) maken.
9. Persona’s ontwikkelen.
10. Klantreis / klantreizen voor persona’s ontwikkelen (funnels).
Strategie en uitvoering
11. (Online) marketing strategie.
12. De basis van je digitale middelen op orde.
12a. Een mooie website laten maken OF webshop.
12b. Je MKB bedrijf vindbaar laten maken in Google OF het zelf leren.
13. Je marketing verbeteren en uitbreiden.
14. Marketing Campagnes ontwikkelen en testen.
15. Voer regelmatig een marketing audit uit.
Funnels en soorten marketing
16. Wat is een funnel?
17. Funnels maken die van potentiële klanten écht klanten maken.
17. Je naamsbekendheid vergroten?
a. Vindbaar zijn in Google: SEO (Search Engine Optimization) voor het MKB.
Bonus: tips voor succesvolle marketing als MKB bedrijf
• De beste marketingtips op een rij.
• Moet ik een online marketeer inhuren?
• Hoe moet je jouw marketing kosten berekenen?
• Je marketing zelf doen of juist uitbesteden?
• Starten met online marketing.
• Door een workshop te volgen succesvol werken aan je eigen SEO.
• Gratis website scan. Klik en wacht 30-60 seconde. Ontvang het resultaat in de mail.
Conclusie
Na het lezen van de Blogs weet jij precies hoe je jouw online marketing succesvol opzet.
Heb je in de tussentijd vragen?
Schroom dan niet om contact op te nemen. Je krijgt altijd een gratis kennissessie van een half uur tot uur. Je kan ook eerst een gratis online marketing scan laten maken.
We zijn er zelfs voor vragen als: “Moet ik nu wel of geen marketingafdeling opzetten?” en “Moet ik investeren in SEO of social media?” en “Wat levert me nou het meeste geld op?”
We spreken je snel! Voor nu heel veel succes met het opzetten van je (online) marketing.
0 reacties