Werkwijze

De werkwijze van online marketingbureau De Maandelijkse Marketeer

Jij vindt dat marketing wat mag kosten, zolang het maar wat oplevert. Toch? Klanten waarderen ons met een 9,8.
Check hieronder ons geheim voor succesvolle marketing.
Lees snel verder.

Onderbouwde stappen

Werkwijze

De werkwijze van ons marketing bureau

Elke stap zorgt voor resultaat nu – en zekerheid op termijn.

01

Kennismaking

02

Bedrijfsanalyse

03

Postionering

04

Persona’s en klantreis

05

Resultaatgerichte sprints

06

Wat werkt opschalen

marketing bureau aanpak kijk verder naar beneden

Jij hebt een doel, meestal: “meer klanten” ofwel: meer “winst”. Maar hoe realiseer je dat – en wat mag je dan verwachten?

Een voorbeeld: voor Moonchildren realiseerden we met één enkele campagne in 9 maanden een permanente inkomensstroom van €3.500 – €5.000 per maand. Omdat Moonchildren koos voor SEO kost dat nu niks meer.

Het resultaat?

9 maanden voorinvestering, welke binnen 6 maanden terugverdiend was. Op dit moment levert het al 4+ jaar ‘gratis’ nieuwe klanten op.

Vanaf daar bouwen zij verder. Lees snel verder om te zien hoe jij de marketing aanpak gaat doorlopen.

Strategie

De bouwblokken voor je marketing fundering

unnamed

Bedrijf & Doelstellingen

Een analyse van je bedrijf maakt; sterktes, zwaktes, kansen en risico’s helder. Door de organisatorische vraag te ontleden, formuleer jij samen met ons moeiteloos een marketingdoelstelling. Zo blijkt bijvoorbeeld soms dat je moet investeren in marketing richting bestaande klanten, i.p.v. investeren in nieuwe klanten aantrekken. Wellicht ontdek je zelfs andere, meer urgente zaken om op te focussen.

unnamed 1

Bedrijf-, product- en dienstpositionering

Lever jij dezelfde producten en diensten als je concurrent? Dan kan het voelen alsof je niet onderscheidend bent. Vaak is dat echter wel zo, maar zie je het niet of communiceer je jouw meerwaarde (nog) niet duidelijk naar je klant. Een goede positionering maakt je meerwaarde duidelijk. Het zorgt dat klanten specifiek voor jouw bedrijf kiezen.

unnamed 2

Persona en klantreis

Een persona is een visuele weergave van je klant. Het maak het voor jou en je personeel makkelijk om je in te leven in de klant, te denken als de klant. Waarom? Zodat jij nog beter in kan spelen op zijn of haar behoefte, zo verkoop je meer en behoud je klanten. Een klantreis is ‘de reis’ die de klant aflegt van onbekende tot na een aankoop. Dit maakt het voor jou makkelijk om de juiste punten te benadrukken in je marketing boodschap – en uiteraard op de juiste kanalen.

unnamed 3

Testen, evalueren en opschalen.

Je ontvangt, o.b.v. de eerdere stappen, een marketingstrategie. De middelen? Die kiezen we samen met jou o.b.v. onderbouwde tests. Hierdoor neem jij de aannames weg uit je marketing. Hoe? Door eerst te testen eerst op kleine schaal. Zo zie jij precies wat werkt, wat niet en kan je berekenen wat een klant aantrekken kost. Wat werkt? Dat schaal je op.

Gemiddelde tijdspad van de strategie

O.b.v. beschikbare tijd en middelen.

Maanden

Na 2 maanden ben je klaar met stap 1 en 2 o.b.v. €7.500,- p.m. bij volledige uitbesteding. In de praktijk zien we vaak een en/en structuur, waarin jij of een medewerker meehelpt. De kosten liggen dan op zo’n €2.500,- tot €5.000,- p.m.

Maand

In maand 3-4 worden de klantreis en persona’s gemaakt. O.b.v. deze uitkomsten en die van de eerdere stappen, worden vaak; een nieuw logo, nieuwe huisstijl, visitekaartjes en website/-shop gemaakt. Bestaande of nieuwe marketingkanalen worden aangemaakt of geoptimaliseerd. Denk aan social media en meetinstrumenten zoals Google Analytics en Google Mijn Bedrijf.

Maanden

In maand 5-7 worden de gekozen kanalen en campagnes uitvoerig getest. Aan het einde van deze periode weet jij wat werkt en wat niet – en heb je de optimale instellingen. Hierna kun je campagnes zelfstandig aan- en uitzetten. Natuurlijk kan jij er ook voor kiezen om nog steeds met ons te blijven samenwerken. In de vorm van volledige uitbesteding, coaching of een en-en constructie (wij doen een gedeelte en jij of je medewerkers de rest).

Wie krijg je te spreken?

En wie verzorgt de begeleiding?

Marco van Gils

Marco van Gils

Eigenaar

Geen gedoe. Gewoon één aanspreekpunt voor al je marketing.

Andere koplopers, net als jij

Van de Nederlandse handboog bond tot het GGZ, opleidingsinstituten, webhops, marketeers en zelfs de space industrie. Onze dienstverlening wordt gewaardeerd met een 9,6. 

Marketing voor De nederlandse hangboogbond
Logos klanten De maandelijkse marketeer6
Marketing voor GGZ
Logos klanten De maandelijkse marketeer4
Logos klanten De maandelijkse marketeer5
Marketing voor IT en ICT bureau