Marketing blog

Linkbuilding; zelf links bouwen naar je website of linkbuilding uitbesteden?
Handleiding voor Linkbuilding: Een Uitgebreid Overzicht Linkbuilding een belangrijk onderdeel van zoekmachine-optimalisatie (SEO) het boost namelijk de autoriteit van je website. Het bouwen van goede links is net zo belangrijk als goede content en technische SEO. Maar...

Welke bureaus helpen MKB bedrijven aan meer klanten?
Welke bureaus kies je waarvoor als MKB'er om meer klanten, dat is waar we hieronder op ingaan. Welk bureau kies je waarvoor als MKB'er? Wanneer een MKB bedrijf een extern bureau inschakelt is dat in essentie om meer te verdienen. Uiteindelijk draait dat om meer winst,...

SEO coach, zoekmachine optimalisatie specialist of toch een marketingbureau?
SEO coach, specialist of toch maar een bureau? Als je de website of webshop van je bedrijf wilt optimaliseren voor Google en ander zoekmachines is het kiezen van de juiste partij cruciaal, maar ja.. Wie heb je nou eigenlijk nodig? Dat is waar we in dit blog dieper op...

Marketing audit
Waarom - en hoe - je een marketing audit uitvoert voor je MKB bedrijf. Veel MKB’ers zijn nog niet zolang bezig met marketing of nog niet datagedreven. Geldt dat voor jou ook? Lees dan snel hoe je m.b.v. een marketing audit meer grip krijgt op de kostenefficiëntie en...

Marketing campagne maken en testen
Hoe ontwikkel je een succesvolle marketing campagne? Een marketing campagne is een reeks met marketingactiviteiten die met elkaar samenhangen en bedoeld zijn om één doel te bereiken. Doelen van een marketingcampagne zijn bijvoorbeeld: naamsbekendheid vergroten, imago...

Marketing verbeteren
Je marketing verbeteren in vijf stappen. In het vorige Blog las je hoe je de basis van je digitale middelen op orde brengt. Heb je dat eenmaal gedaan? Dan is het tijd om je marketing te verbeteren. Je (online) marketing verbeteren doe je doorlopend. Zo behaal je...

Welke digitale marketingmiddelen heb je als MKB’er nodig?
In dit artikel gaan we dieper in op alle digitale marketingmiddelen die je in basis nodig hebt als bedrijf. Welke digitale marketingmiddelen heb je nodig? Na je onderzoek heb je een glasheldere positionering en marketing strategie ontwikkeld. Het is nu tijd je...

Marketing strategie
Wat maakt een marketing strategie succesvol? En hoe ontwikkel je er een als bedrijf? Wat is een succesvolle marketing strategie voor jouw bedrijf? Een succesvolle marketing strategie zorgt dat je nieuwe klanten aantrekt en huidige klanten behoud. Wat de beste...

Logo en huisstijl
Logo en huisstijl zelf maken.. Goedkoop of professioneel laten ontwerpen? Je kent ongetwijfeld de uitdrukking: een beeld of foto zegt meer dan duiezend woorden. Dat is waarom je huisstijl en logo zo belangrijk zijn. Het is vaak de eerste indruk van je bedrijf. Ziet je...

Waarom je een propositie nodig hebt + hoe je hem formuleert.
Klanten moet direct begrijpen wat het hen oplevert om bij jou een product of dienst te kopen, maar hoe ontwikkel je hiervoor een ijzersterke positie? Lees snel verder! Het formuleren van je propositie. D.m.v. onderzoek heb je veel informatie achterhaald. Specifiek;...

Positionering
Positionering: Dat wat je doet zodat klanten je wél kiezen. Als ik “Wasmachine” zeg, dan zeg jij…… Juist! Want er is geen betere. Dat is precies waar een goede positionering voor dient. Je plekje claimen in de markt. In dit geval als de duurdere, maar (véél) betere...

Trend analyse
Trend analyse Hoe jong we ons ook voelen. We worden ouder. De wereld om ons heen verandert snel. Elk jaar zelfs sneller dan het jaar daarvoor. Maar wij niet. We houden vaak vast aan wat we kennen, zowel in privé als zakelijke sfeer, maar werkt dat zakelijk in ons...