Je Marketing uitbesteden? Dat is vragen om klanten!

Je marketing uitbesteden, waarom zou je dat doen? Zelf al geprobeerd je marketing te doen? Dan was het waarschijnlijk lastig te zien waar je moest beginnen. Structuur te houden en herhaalbaar resultaat te realiseren. Want hoe moet dat? Waar let je op op? Of erger nog. “Ik heb veel geld ingezet, waarom heb ik nog geen resultaat? Ik doe toch alles zoals ‘op internet’ staat.”

Gaat het om online marketing? Dan is het onverstandig je input te putten uit online Blogs. Wil je écht zelf aan de slag? Dan kan je het beste een opleiding volgen, maar dat is niet waarom je op deze pagina zit. 

Jij wilt weten of wij een goede partij zijn om je marketing bij uit te besteden. Toch? Je wilt weten wat je mag verwachten van een online marketingbureau. Waarschijnlijk heb je ongeveer zoiets ingetypt in Google: “Kosten uitbesteden online marketing”, “Kosten online marketing uitbesteden”, Webshop marketing uitbesteden”, “Zoekmachine marketing uitbesteden” of “content marketing uitbesteden”. 

“Huh!? Hoe weten jullie nu weer wat ik heb ingetypt?” Nou, dat is wat marketing in essentie is. Zeker als het gaat om online marketing. Het weten waarom klanten naar jou komen – en met welke vragen zij worstelen. Vervolgens help je de klant te kiezen. Dit doe je door zijn of haar pijnen op te lossen. Het liefst met jouw product of dienst natuurlijk.  

Waarom marketing uitbesteden?

Misschien was je nog voorheen niet bezig met vragen over je marketing uitbesteden. Ben je nu in de fase dat je wilt professionaliseren? Of wordt je al moe als je denkt aan marketing zelf doen? Wij niet.

Marketing resultaten realiseren is waar wij voor leven! Daarom gaan onze specialisten met alle liefde voor je aan de slag. Wil je B2B marketing uitbesteden of liever B2C? Wil je SEA marketing uitbesteden of liever SEO? Wil je LinkedIn marketing uitbesteden of liever Facebook? 

Ook als je nog niet weet wat je wilt zijn wij het marketing bureau waar je precies die vraag aan kan stellen: “Ik wil mijn marketing verbeteren, maar hoe doe ik dat?”

Heb je geen idee wat wij de termen zijn die we net gebruikten? Of weet je nog niet wat zoekmachine adverteren voor jouw bedrijf of jouw webshop kan betekenen? Dan starten we gewoon bij de basis.

Zelfs voor klanten die lang bezig zijn met marketing doen we eerst een stapje terug. We bekijken of in de aanloop naar vandaag de juiste keuzes zijn gemaakt. Zo weten we dat jouw marketing-investeringen gefundeerd zijn, wat wel zo fijn is, toch? Zo behalen we voor jou herhaalbaar en schaalbaar resultaat. Precies dat is waarom jij je marketing wilt uitbesteden!

Kiezen welke marketing bij jouw bedrijf past

We zetten met marketing uitbesteding je bedrijf van A t/m Z op de rails. Ook met vragen die samenhangen met jouw producten, diensten, automatisering en organisatie(beleid) kan je bij ons terecht.

Kies bijvoorbeeld voor:

  • Jouw website meer conversie laten leveren.
  • Goede content op vaste tijden laten ontwikkelen en plaatsen op social media.
  • Door zoekmachine optimalisatie (SEO) meer bezoekers krijgen.
  • Via LinkedIn B2B leads krijgen voor jouw offertes.
  • Sociale media of één specifiek social media kanaal maximaal laten renderen.
  • Advies of online marketing strategie door een Marketing specialist.
  • Je interne communicatie verbeteren met een intern communicatiebeleid.
  • Je merk in de markt zetten met ijzersterke branding.
  • SEA uitbesteden bij een SEA specialist van DMM.
  • Voor een vast bedrag per maand je marketing uitbesteden, volledig of gedeeltelijk.
Online marketing uitbesteden

De werkwijze van marketing uitbesteden bij DMM

Of laat ons je helpen met advies of het verzorgen van nieuwe technieken, tools, automatiseringsoplossingen en technische implementaties. Wij blijven voor jou – en onszelf – steeds op de hoogte van de nieuwste marketing snufjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: chatbots, CRM, helpdesk, AMP, voice search, enz, maar ook de reguliere mail funnels en social media campagnes.

Al jouw oplossingen optimaliseren we. Dit doen we op basis van de klantreis van jouw klanten. Dit is een visueel document waarin op chronologische volgorde alle contactmomenten met jouw bedrijf in kaart worden gebracht. Op basis hiervan voegen we punten toe, passen we punten aan en geven jouw klant een optimale ervaring. Want een optimale ervaring zorgt voor meer verkopen. Waar van toepassing adviseren we je tools te implementeren, te koppelen of doen we dit voor je. Met deze automatisering bespaar je geld, wat je weer kan besteden aan je marketing, waardoor je meer klanten krijgt. En zo blijven we deze cyclus herhalen voor steeds meer resultaat. Tenminste, als je dat wilt.

Customer journey gebruiken voor marketing

De customer journey en onze analyse maakt voor jou één ding duidelijk: waar mag je het meeste resultaat verwachten, tegen de minste kosten. Dit noemen we het laaghangend fruit en daar beginnen we dus mee. Want als je meer omzet maakt, komt er automatisch meer ruimte voor grotere investeringen. Tegen die tijd hebben wij jouw vertrouwen al verdiend. Onze visie in de gehele aanpak is dat wij onszelf, net als een goede boekhouder, moeten terugverdienen. 

Wij garanderen je dat je inzichten krijgt waar je wat mee kan in een kennismakingsgesprek. Want dit is direct jouw eerst adviesgesprek. Weet je nog niet zo goed hoe je het maximale uit je marketingbudget haalt? Of zelfs wat dit budget moet zijn? Dan adviseren we je eerst in gesprek te gaan. Je kan met de agenda hieronder direct jouw intake plannen. Tot snel!

Hieronder lees  je wat DMM verstaat onder de vier overkoepelende onderdelen van marketing. Al deze onderdelen zijn beschikbaar binnen reguliere licenties en maatwerk licenties. De vier onderdelen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, kleine delen kunnen soms eerdere aan bod komen. De opbouw is echter grotendeels chronologisch. Bent u nog in een oriënterende fase m.b.t. de uitbesteding van uw marketing? Dan leest u grofweg wat de opbouw kan zijn van uw uitbesteding. Het is binnen de licenties ook mogelijk om advies, begeleiding of coördinatie voor deze onderdelen aan te vragen.

1. Consulting

Scherp zicht op je organisatie en haar uitdagingen is essentieel voor accurate doelstellingen. Deze helpen je gericht te investeren om zo jouw doelstellingen te bereiken. Een situatie-analyse is niet alleen de fundering voor marketing en communicatie, maar helpt ook interne efficiëntie te bereiken door operationele kosten te reduceren.

Voorbeeldmogelijkheden

• Communicatiebeleid (intern).

• Advies m.b.t. automatisering.

• Verandering businessmodel.

• Interim marketingcommunicatie.

• Agile / platte organisatie worden.

2. Communicatie

Communicatie zorgt intern voor draagvlak, geeft richting bij een zelfsturende organisatie – en zorgt voor consistente communicatie  richting klanten en stakeholders. Hierdoor komt jouw organisatie betrouwbaar over. O.b.v. een communicatie-strategie weet je welke kanalen je dient te gebruiken – en welke boodschap belangrijk is voor uw klanten.

Voorbeeldmogelijkheden

• Communicatie-strategie.

• Marketingcommunicatie plan.

• Positionering organisatie.

• Customer journey / persona’s.

• Crisiscommunicatie

3. Marketing

Marketing is de aanvulling op communicatie. Communicatie gaat over de positionering van je  organisatie. Marketing gaat over het vertalen van eigenschappen van je producten  / diensten naar de unieke waarde voor klanten. O.b.v. matchende informatie worden middelen of campagnes gecreëerd, passend bij de kanalen waar jouw klant op aanwezig is. 

Voorbeeldmogelijkheden

• Website / Webshop ontwikkelen.

• Campagnes social media. 

• SEO begeleiding / uitvoering.

• Ontwikkelen advertenties.

• Waardeproposities ontwikkelen.

4. Vormgeving

Vormgeving hangt samen met alle eerdere onderdelen. Het is de (grafische) uitwerking van on- of offline middelen, welke helpen om jouw boodschap consistent, helder en passend bij de (in- of externe) doelgroep over te brengen. Creatieve vormgeving zorgt voor herkenbaarheid en een professionele uitstraling, welke beide zorgen voor vertrouwen.

Voorbeeldmogelijkheden

• Huisstijl (opnieuw) ontwikkelen.

• Flyers en ander drukwerk. 

• Content (posts social media).

• Brochures, menukaarten, etc.

• Implementatie van (ICT-)tools.

8 veelvoorkomende redenen om marketing uit te besteden.

1. Niet weten hoeveel marketing mag kosten.

Begin je net met jouw marketing (te professionaliseren)? Dan weet je dat je marketingkosten krijgt, maar hoe bereken je die? Wat is normaal, realistisch en wat mag je voor dit bedrag verwachten? Een expert met inhoudelijke kennis doorziet makkelijk of investeringen voldoen aan belangrijke criteria en jouw verwachtingen. Zo voorkom je onnodige of bijkomende kosten – en weet je zeker dat je waar krijgt voor jouw geld. 

Of je nu zelf aan de slag gaat, marketeers in dienst hebt of opdrachten door derden laat uitvoeren, DMM helpt je bij alle vraagstukken rondom doeltreffende marketinginvesteringen. Indien gewenst coördineren of realiseren wij jouw projecten voor je. Zo levert het uitbesteden van marketing bij DMM – of de coördinatie ervan – je onderaan de streep het meest op.

2. Marketingkennis ontbreekt intern.

Als marketingkennis intern ontbreekt is je marketing uitbesteden de beste optie. Door uitbesteding weet je zeker dat er een expert werkt aan elke specifieke marketingtaak – en dat jouw budget maximaal rendeert. 

Heb je medewerkers die willen werken aan jouw marketing? Of heb je zelf de ambitie te leren hoe (je aan jouw) marketing werkt? Dan is advies, opleiding en begeleiding mogelijk binnen de DMM licentievormen.

3. Marketing met een beperkt budget.

Net begonnen en nog geen groot marketingbudget? Dan kan je toch aan jouw marketing laten werken door verschillende experts. DMM levert standaard en maatwerk licenties. Zo hoef je zelf geen personeel aan te nemen voor marketing, communicatie en / of grafische vormgeving. Wil je opschalen? Dan groeit DMM graag met je mee en / of adviseert je over de beste opbouw voor verdere groei.

4. De basis voor marketing (opnieuw) leggen.

Begin je net met marketing of wil je een frisse blik op jouw marketing? DMM helpt je marketing vanaf de basis (opnieuw) op te bouwen. Op deze fundering kan jij en / of jouw (toekomstige) personeel verder bouwen.

5. Je wilt jouw marketing volledig (of deels) uitbesteden.

Ben je liever bezig met ondernemen dan met marketing? Dan kan je jouw marketing deels of volledig uitbesteden bij DMM. Afhankelijk van de omvang kan je kiezen voor een uitgebreide licentie of maatwerklicentie.

6. Je weet dat jouw marketing efficiënter kan.

Je bent al een tijd bezig met jouw marketing, maar lijkt het niet van de grond te komen? Geen paniek. Het inhuren van marketing experts zal in korte tijd significante verschillen opleveren.

7. Je beschikt niet over de juiste marketingtools.

Marketingtools zijn vaak ontzettend duur. Denk bijvoorbeeld aan SEMrush voor je SEO. Toch zijn het tools die je nodig hebt als je échte resultaten wilt zien en gericht wilt werken. Voor hetzelfde bedrag of minder kan je al een marketinglicentie nemen bij DMM. Voor dit bedrag krijg je advies a.d.h.v. deze tools en kan je zelfs een deel van jouw marketing uitbesteden.

8. Er is geen marketingcommunicatie-plan of -strategie.

Geen marketingcommunicatie-plan met duidelijke doelen en een strategie? Dan verlies je gegarandeerd geld op jouw marketinginvesteringen. Een goed onderbouwd plan zorgt dat doelstelling meetbaar zijn en dat jouw marketingbudget rendeert.

Marketing abonnement: "Je moet het maar weten." (€250,- p.m.)

Mis je de resultaatgerichtheid in jouw marketing? In dit marketing abonnement krijg je één sessie van 3 uur per maand. Je weet precies wat je de komende maand moet doen en hoe. We plannen samen met je, stellen doelen, geven feedback en handvatten. Je gaat zelf resultaatgericht aan de slag met jouw marketing.

Hulp bij marketing pakket: "Je moet het maar kunnen." (€500,- p.m.)

Werk je al aan jouw marketing, maar wil je hulp bij het uitvoeren? Met het hulp bij marketing pakket heb je 8 uur tijd voor: advies, uitleg en begeleiding. Een marketingexpert logt waar nodig op afstand in op jouw computer - en helpt je op strategisch en operationeel niveau. Van social media en SEO tot aan je strategie.

Hulp bij marketing pakket: "Groei samen." (V.a. €1.200,- p.m.)

Je wilt je marketing uitbesteden, maar het moet wel wat opleveren. In de kleinste 'uitbesteden  licentie' werkt een marketing specialist 20 uur aan jouw project. Dit kan samen met jou, je personeel of zelfstandig zijn. Dit is volledig afhankelijk van wat jij wilt bereiken met het hulp bij marketing pakket.

N

Marketing uitbesteden pakket: "Groeigarantie" (V.a. €3.000,- p.m.)

In het marketing uitbesteden pakket werkt een marketing specialist meer dan een week per maand aan jouw online marketing. Alle benodigde tools die hij hiervoor nodig heeft zijn hiervoor inbegrepen. In het pakket valt ook grafische vormgeving en communicatie. Ideaal voor MKB'ers die zonder marketeer in loondienst toch de volledige marketing op orde willen houden.

Eenmalig een half uur gratis advies, geheel vrijblijvend! Loop jij het mis? Na het gesprek heb je gegarandeerd inzicht in hoe jouw marketing een succes wordt, met en zonder ons. Dus plan het vandaag nog.