Welkom terug!

Plan hieronder je volgende succes.

[divi_booking booking_params=”on” categories=”16″ _builder_version=”4.11.2″ _module_preset=”default” hover_transition_duration=”0ms” global_colors_info=”{}”][/divi_booking]

Grafisch design

Huisstijl en logo

Een huisstijl is je visuele presentatie richting jouw klant. Denk aan; logo, briefpapier,  envelopbedrukking, de layouts van plaatjes, bedrukt reclamemateriaal, visitekaartjes, enz.

Een goede huisstijl is: herkenbaar, consistent, spreekt je doelgroep aan, vertelt visueel jouw belangrijkste boodschap en onderscheid je bedrijf van de concurrent.

Flyer of poster

Een flyer of poster gebruik je om een boodschap kenbaar te maken. De kracht van drukwerk ligt tegenwoordig in de combinatie met je online kanalen. Hoe pak je dat aan?

Een goed voorbeeld: Een landingspagina op je website, welke gekoppeld is aan de QR code of link op je drukwerk. Zo zie je wat je drukwerk je oplevert. OF link bijvoorbeeld naar je social media. Let op het aantal nieuwe aanmeldingen.

Reclame in je winkel

Je product extra laten opvallen? Misschien is het tijd voor een andere productverpakking. Je kan ook de stelling om je product heen aankleden natuurlijk.

Goed voorbeeld. Een klein psychologisch truckje: Een gezicht dat naar jouw product kijkt. Hierdoor wordt het oog geleid en je conversie verhoogd. Probeer het gerust zelf uit.

Brochures of boekjes

Sommige dingen kan je niet uitleggen op één A4’tje. Afhankelijk van je doelgroep kunnen brochures of boekjes het antwoord zijn. Zeker als ze aansluiten op de rest van je strategie.

Goede voorbeelden: 1. Drukwerk dat verwijst naar online met meetbare pagina’s. 2. Online worden gegevens achtergelaten in ruil voor het drukwerk.

Social media content

Social media content zijn de teksten en plaatjes voor bijvoorbeeld: Facbook, Instagram of Pinterest. Waarbij elk platform zijn eigen spelregels heeft. 

Wat is goede content? Praat en plaatjes die gedeeld en geliked worden. Ze zetten aan tot actie. Bijvoorbeeld het delen, je website bezoeken, nieuwe inschrijvingen een winkelbezoek of online aankoop.

Website of webshop

Website leasen

Heb je een beperkt budget en wil je meer ruimte om te investeren in andere zaken? Of verkies je simpelweg een website leasen boven grote bedragen in één keer betalen? Dan is een website leasen ideaal.

Binnen de leasevorm zijn: hosting, veiligheid en caching inbegrepen. Per pakket zijn er extra functies. Op zoek naar een maatwerk lease? Overleg het even en we stellen een bedrag vast.

Webshop leasen

Je start een webshop en wilt liever meer investeren in extra producten of marketing? Of je wilt een webshop leasen i.p.v. grote bedragen betalen? Dan is een leasevorm dé oplossing.

Binnen de leasevorm zijn: hosting, veiligheid en caching inbegrepen. Bekijk de pakketten en check wat bij jouw wensen past. Op zoek naar een maatwerk lease? Plan dan even een afspraak. We bespreken samen jouw wensen en behoeften.

Website laten ontwikkelen

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

Webshop laten ontwikkelen

Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur arcu

Onderhoudsabonnement

Houd je jouw website of webshop wel up-to-date? Nee? Dan is de kans groot dat je gehackt wordt óf het zelfs onbewust al bent. Een datalek loopt al snel in de duizenden euro’s.

De onderhoudslicentie verkleind het risico hierop aanzienlijk door: dagelijkse automatische updates, backups en veiligheidsvoorzieningen. Maandelijks wordt de website of webshop handmatig geupdate.

Marketing en communicatie

marketing advies / coaching

Weinig resultaat van je marketing? Moeite met een goede structurele invulling? Een strategie helpt gericht te werken aan succes. De uitvoering er van kan je zelf doen of uitbesteden.

Kom je er even niet uit? Wil je praktisch toepasbaar advies of hulp of afstand? Met korte sessies maken we van jouw marketing een succes.

Marketing uitbesteden

Je weet dat marketing belangrijk is, maar er zelf mee bezig gaan? Dat lijkt je niet zo’n fantastisch plan. Bij DMM kan je alles m.b.t. marketing, communicatie en grafisch werk uitbesteden. Voor een vast bedrag per maand of door zelf te plannen.

Wat is succesvolle marketing? Voor het gros van mijn klanten betekent het: heldere verwachtingen, terugkoppeling van resultaten – en er vooral zelf niet mee bezig hoeven zijn.

 

positionering

Je bent steeds beter te vergelijken met concurrenten. En je klant? Die wordt daardoor steeds kritischer. Je merk, de aansluiting op je doelgroep, trends en je onderscheidend vermogen t.o.v. je concurrent zijn bepalend voor je verkoop.

Een ijzersterke positionering is als een puzzel die samenvalt. Het vertelt jouw boodschoop in woord, tone-of-voice en visueel. Allemaal afgestemd op; waar jij als merk voor staat, de wensen en behoeften van je klant, wat aansluit bij de tijd én wat je anders doet dan je concurrenten.

Marketingcommunicatieplan

Heb je geen marketingcommunicatieplan? Hoe kan je dan ooit als consistent ervaren worden? Hoe ben je de concurrentie altijd een stapje voor? Hoe ben je altijd voorbereid? Niet.

Een goed marketingcommunicatieplan brengt structuur, heeft duidelijke doelen, zorgt dat jouw boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon getoond wordt. Waardoor je meer verkoopt – en weet wat je investeringen waard waren. Als er iets niet goed gaat? Dan weet je dat direct en stuur je het bij.

SEO, SEA en social media

SEO en SEA zijn moeilijke termen voor beter gevonden worden in Google. SEO bestaat o.a. uit Blogs, links, teksten en het technisch goed inrichten van je website of webshop. SEA is het betaald adverteren via Google. Social media is Facebook, Instagram en meer.

Wat is een goede SEO, SEA of Social media strategie? Dat is geheel afhankelijk van je doelgroep, je merk en product. Je zit op de juiste kanalen en brengt op de juiste – liefst unieke – wijze je boodschap over op het juiste moment. Zó krijg je meer verkopen en fans.

Marketing coaching op afstand

Werken met WordPress

Ga je zelf aan de slag met je website of webshop? Super! Met marketing coaching voor WordPress haal jij het meeste uit je eigen bezigheden. Zowel qua tijd als resultaat. Het bespaart je daarnaast enorm veel geld als je veel zelf kan.

Leer effectief werken, voorkom beginnersfouten en dubbel werk – en loop je ergens tegenaan? Dan lossen we dat meteen op. De coaching van WordPress gaat hand in hand met advies over conversie, SEO, social media en meer. Zo vergroot jij in no-time je resultaten.

SEO kleine bedrijven

SEO is de kunst om ‘gratis’ gevonden te worden in Google. Het liefst op een aantal nummer 1 plekken. Dat vereist doorlopend aandacht. Als ZZP’er of MKB’er heb je (waarschijnlijk) echter een wat minder royaal budget.

Met de coaching SEO kleine bedrijven, leer ik je hoe je door slimme technieken toe te passen toch nummer 1 posities kan bereiken. Omdat Google altijd verandert, doet SEO dat ook. We behandelen zo veel of weinig onderdelen als jij wilt. Waarbij de focus ligt op een praktisch toepasbare aanpak.

Doelgroep analyse

Een doelgroep analyse? “Hé bah, wat saai!” Oei. Dit hoor ik wel vaker. Veel bedrijven weten zelfs niet eens wat voor doelgroep(en) ze hebben. “Iedereen is toch mijn klant!” Misschien wel, maar dat werkt helaas niet meer zo.

Zowel je bedrijf, product en dienst, zijn nu uitgebreid te vergelijken. De klant wordt kritischer en zoekt naar verbondheid. Hij wil persoonlijk aangesproken worden, op de juiste tijd, manier en plek (kanaal). Door je doelgroep goed te kennen vind je de aansluiting – en maak je van onbekenden klanten.

Marketingfunnel leren maken

Misschien heb je het woord marketingfunnel weleens voorbij horen komen. Wat dat is? Eigenlijk is het een strategie of stappenplan, waarmee je van een potentiële klant een betalende klant maakt. Hiervoor doorloopt de persoon (een zogenaamde lead) een heel proces. 

Jij leert dit proces, ofwel de marketingfunnel; te begrijpen, op te zetten en alle fijne kneepjes om te zorgen dat de volgende stap gezet wordt door jouw leads. Overigens houdt een marketingfunnel niet op als iemand klant is geworden! Maar dat is een verhaal voor later.

Social media pakketten

Als je weet wie je klanten zijn, weet je welke kanalen je kan inzetten. Hier maak je dan een (bedrijfs)account voor aan – en deze kan je door mij laten onderhouden. Dit doe ik in de vorm van social media pakketen (maandelijkse licentie). Dit kan je ook zelf doen. 

Om een kanaal effectief te onderhouden moeten je actief zijn. Het is beter om één kanaal (bijvoorbeeld Pinterest of LinkedIn) goed te onderhouden, dan een beetje te doen op Facebook en iets via Snapchat.nHoe dat zit leg ik je in sessie 1 uit.

Klinken deze kanalen onbekend? Geen probleem ik help je stap-voor-stap vanaf de basis je social media op te bouwen. Je leert o.a. plaatjes maken, meer over adverteren, hoe je volgers krijgt, een contentkalender opstelt (wat je wanneer post) – en nog veel meer. Het overkoepelende doel is meer klanten/verkopen krijgen via social media. 

Handige tips en tools

Goede hosting als basis

Is je hosting niet goed. Bijvoorbeeld omdat je verbinding niet versleuteld is of je website langzaam? Dan gooi je héél veel tijd en geld weg. Klanten en onze geliefde zoekmachine zijn zo kritisch dat ze je hier op afstraffen. Van elke euro verliest je dus direct een paar cent – en van elke minuut een paar seconden. Reken maar uit. Om dezelfde reden is het belangrijk dat je website altijd up-to-date is, qua plugins, updates, besturing, enz.

Een goede hostingpartijen, als je WordPress gebruikt tenminste is bijvoorbeeld 
Kinsta je hebt dan wel een los mailaccount nodig.

Je kan hiervoor indien gewenst ook bij mij terecht. De kosten bedragen €60,- excl. btw.  p.m. voor; hosting, mailing, security, automatische updates, backups, caching en maandelijks eenmalig handmatig onderhoud. Het bedrag is excl. domeinnaam (vaak heb je deze al) of voor €65,- p.m. incl. domeinnaam.

SEO tools

Als je écht diep in de SEO wilt duiken is SEMrush een goede oplossing. Dit is een tool die je wilt gebruiken als je er héél veel tijd in wilt stoppen, budget hebt en technisch / analytisch ingesteld bent. De tool biedt heel veel mogelijkheden, maar dat het ook lastiger om jezelf alles eigen te maken.

Begin je net met SEO? Kijk dan eens verder dan Yoast. De Rankmath plugin voor WordPress heeft weinig tot geen effect op je laadtijden, in tegenstelling tot veel tools. Het geeft je direct aanbevelingen op de SEO van je website. Hiermee kan je o.a. de zoekwoorden waar je op scoort in de gaten houden. Heel veel van het ‘moeilijke werk’ gaat automatisch, wat je anders zou moeten coderen. Een échte aanrader als je net wilt starten met je eigen SEO en weinig technische kennis hebt.