Social media uitbesteden pakketten [beoordeeld met een 9,6]
Jouw social media uitbesteden in licentievorm? De Maandelijkse Marketeer maakt het makkelijk.
Met onze social media uitbesteden pakketten kies je zelf wat je wilt. We werken aan je Facebook, Instagram, LinkedIn, SEA / SEO, Pinterest, TikTok of andere social media kanalen.
Let op. We nemen niet elke opdracht aan.
Waarom?
Het uitbesteden van social media moet een succes zijn. Te vaak wordt er echter gesprongen naar een social media kanaal zonder onderbouwing. Als er geen duidelijk vooronderzoek gedaan is helpen wij je niet met social media, want we geloven niet in toevalstreffers. Dat klinkt heel bot, maar het is wel waar.
Wij geloven namelijk dat goede marketing begint bij een waterdichte onderbouwing, welke eerst kleinschalig getest en gevalideerd wordt.
Niet bij: “We moeten gewoon op Facebook zitten.” Oke, maar waarom wil je daar op zitten dan? Voor wie? En met welk doel?
Ter verduidelijking..
Zonder onderbouwing gebeurt dit té vaak:
• Je doelgroep zit niet op het kanaal.
• Je hebt moeite om posts te maken voor het specifieke kanaal.
• De lezers zitten met een heel ander doel op het social media kanaal.
Wat gebeurt er dan? Niks. Dat is ook precies het probleem.
Het resultaat blijft dan uit – en dat gebeurt in de praktijk helaas heel vaak. Deze klanten komen later pas bij ons (De Maandelijkse Marketeer) terecht.
Dus hoe dan wel?
Om te garanderen dat je het juiste kanaal gebruikt begin je bij het begin, je bedrijf en je doelen.
Door doelen helder te maken heb je een vertrek richting voor je onderzoek. Voor de beeldvorming, stel dat je al veel klanten hebt en meer wilt verkopen?
Dan kan uit onderzoek blijken dat een goede mailing naar bestaande klanten véél meer resultaat oplevert dan ‘online aanwezig zijn’ op andere socials. Want welk kanaal je ook kiest, het kost tijd om het aantal volgers op te bouwen.
Deze volgers zorgen namelijk dat je ‘advertenties’ steeds meer gratis bereik krijgen. Wil je NU resultaat zien? Dan kan je beter investeren in betaalde advertenties gericht op verkopen, maar let op..
Deze zijn wel duurder, het resultaat stopt ook direct als de campagne klaar is. Daarom zetten we over het algemeen in op volgers krijgen.
Hoe we dat doen? Dat verschilt per kanaal. Meestal mixen we onze social media pakketten met een stuk SEO uitbesteden. Waarom? Dat is de meest duurzame marketingvorm.
SEO (Search Engine Optimization) is een vorm waarin klanten al zoeken naar de oplossing voor een specifiek probleem. Een warme lead dus.
De oplossing voor het probleem behandelen we dan bijvoorbeeld op je social media. We stimuleren daarbij interactie of maken de Blogs bekend. Zo krijg je mensen naar je website of webshop, waar de verkoop / conversie plaatsvindt.
En… Je creëert synergie. Bezoekers worden volgers en vice versa, steeds meer gratis bereik dus.
Welke social media vorm of marketingpakket vorm het beste past? Dat is afhankelijk van o.a. je doelgroep, kanaal, bedrijf, boodschap en het doel dat je hebt.
Als na een kritische analyse blijkt dat ‘nieuwe klanten’ het doel is? Dan gaan we daarmee aan de slag.
Er wordt er een duidelijke positionering ontwikkeld. Hierin worden; concurrenten, trends, je doelgroep én eigen bedrijf onder de loep genomen.
Een sterke positionering zorgt namelijk dat jij een duidelijke boodschap en doel hebt voor je social media. Wat ervoor zorgt dat je een specifieke groep mensen (klanten) aantrekt en aan je bedrijf bindt op het betreffende kanaal.
Dat niet alleen..
Help jij of een medewerker mee? Dan wordt het een stuk makkelijker om content te maken voor het kanaal dat wél zorgt voor verkopen.
Conclusie:
Je social media kanalen (socials), moeten een logische keuze zijn die past bij; jouw doel, je bedrijf, trends, doelgroep en context van het kanaal. “Op Facebook of LinkedIn aanwezig zijn”? Dat is nooit het einddoel.
Het succes van de online marketing van jouw bedrijf begint al vóór je een keuze maakt van kanalen. Het begint bij je doelen, je keuzes goed onderbouwen en een sterke positionering ontwikkelen.
Wil je daar hulp bij of het uitbesteden? Plan dan een gratis kennismaking.
0 reacties